اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

لیگ جهانی کاراته وان| پایان خوش برای عسگری/ بازار داغ سلفی در پاریس

پرونده سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان پاریس در حالی امشب بسته شد که بهمن عسگری در شهر پاریس نماینده کشور میزبان را در حضور بیش از 3500 نفر شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

لیگ جهانی کاراته وان| پایان خوش برای عسگری/ بازار داغ سلفی در پاریس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از پاریس،  پرونده دومین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۲۰ با حواشی جالبی بسته شد. 

در پایان اولین مرحله لیگ برتر کاراته وان ۲۰۲۰ که به مدت ۳ روز به میزبانی پاریس فرانسه برگزار شد، ۳ نماینده شایسته کشورمان موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک برنز شدند و تا تیم ایران پس از تیم‌های ترکیه و اسپانیا در جایگاه سوم بایستد.

حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم و بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم به مدال طلا رسیدند.

صالح اباذری کاراته کا وزن ۸۴+ کیلوگرم صاحب مدال برنز این دوره از رقابتها شد.

در این رقابت‌ها ۷۰۳ کاراته کا از ۹۲ کشور حضور داشتند که سهم کاراته ایران ۳ مدال طلا و برنز بود‌.

فینال مسابقات لیگ جهانی کاراته وان پاریس امروز (دوشنبه) با شور و هیجان بسیار بالایی برگزار شد و تقریبا تمام صندلی های طبقه دوم سالن مسابقات پر از تماشاگر بود. 

یکی از مجریان حاضر در سالن مسابقات با احرای برنامه شور و اشتیاق بسیار بالایی را در سالن به پا کرده بود.
طبق آخرین خبرها، برگزاری مسابقات کاراته وان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و گویا دیگر مسابقاتی به نام کاراته وان در پاریس برگزار نخواهد شد.

اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته از صبح امروز در ورزشگاه حضور پیدا کرده بود و در جایگاه ویژه کنار دیگر مسئولان فدراسیون جهانی مبارزات را تماشا می‌کرد و عسگری در حضور رییس فدراسیون جهانی کاراته‌کا کشور میزبان را شکست داد.

تعدادی از کاراته کاهای خارجی پس از پایان مسابقات تا قبل از مراسم اهدا مدال در گوشه‌ای از سالن از شدت خستگی خوابیده بودند.

بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان پیش از آغاز مسابقه در سالن تمرین حضور داشت و دقایقی را با سجاد گنج زاده تمرین کرد.

شهرام هروی و حسن روحانی در سالن تمرین حضور داشتند و نکات لازم را به عسگری یاد آوری می‌کردند.

یک مربی ایتالیایی که به عنوان ماساژور در کنار تیم ملی به صورت افتخاری حضور داشت، قبل از تمرین دقایقی را مشغول به ماساژ عسگری بود.

نزدیک به سه هزار و پانصد نفر امروز در سالن پیردوکوبرین شهر پاریس حضور پیدا کرده بودند و فضای بسیار عجیبی امروز در سالن حاکم بود و تماشاگران به شدت ورزشکاران را تشویق می‌کردند.

دیدار فینال وزن ۷۵- کیلوگرم بین بهمن عسگری و نماینده فرانسه برگزار شد و تعداد بسیار زیادی تماشاچی که اتفاقا فرانسوی بودند به شدت نماینده فرانسه را تشویق می کردند.

در پایان فینال ۷۵- کیلوگرم زمانی که داوران پایان بازی را اعلام کردند؛ لوگان داکاستا فرانسوی پس از ادای احترام به داوران بدون دست دادن با عسگری تاتامی را ترک کرد؛ بهمن عسگری کاراته کا خوش اخلاق تیم ملی کشورمان حتی به سمت او رفت تا با لوگان فرانسوی دست دهد اما او بدون توجه تاتامی را ترک کرد.

اتفاق جالبی که در این رقابت‌ها رخ داد این بود که فرانسوی ها به شدت تلاش می‌کردند تا نماینده کشورشان برنده این دیدار باشد اما بهمن عسگری با غیرتی مثال زدنی موفق شد در حضور بیش از سه هزار و پانصد نفر نماینده فرانسه را شکست دهد.

بهمن عسگری پس از اینکه مدال طلا را کسب کرد در وسط تاتامی رو به سمت سرمربی تیم ملی کرد و با ادعای احترام نظامی از سید شهرام تشکر کرد.

عسگری پس از آن به سمت هروی رفت و او را به آغوش کشید. از طرف دیگر هم سمانه خوش قدم که مسئولیت تیم ملی بانوان را برعهده دارد، پس از پایان دیدار حمیده عباسعلی در فینال و شکست نماینده ترکیه او را به آغوش کشید و خوشحالی کردند.

احمد صافی سرمربی تیم ملی کره جنوبی، پس از موفقیت کاراته کاها در فینال با حضور در سالن مسابقات به ملی پوشان ایران این موفقیت را تبریک گفت و از کسب دو مدال طلای عسگری، حمیده عباسعلی و برنز صالح اباذری ابراز خوشحالی کرد و همه باهم عکس یادگاری گرفتند.

پس از کسب مدال طلای ملی پوشان کشورمان رسانه های ژاپنی، اسپانیایی و جمهوری آذربایجان با ملی پوشان کشورمان به گفت و گو پرداختند.

در پایان هم مراسم اهدای مدال برگزار شد و ملی پوشان کشورمان مدال های خود را دریافت کردند.

پس از مراسم اهدا مدال قهرمانان تمام اعضا کادرفنی، بازیکنان، سرپرست دبیری فدراسیون کاراته و دیگر نفرات عکس یادگاری گرفتند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول